Drie keer ooops! Maandelijks schrijf ik geld van onze Nederlandse rekening geld over naar de Spaanse. Ik maar een inschatting wat we nodig hebben en maak dat dus over. Ooops 1: ik ben deze maand vergeten geld over te maken, en dat blijkt maar goed ook. Ooops 2: De Spaanse rekening is leeg en nu kan de zorgverzekering niet afschrijven, en daar krijgen we een mail over. Gekke is wel dat het de oude zorgverzekering is. Met ingang van februari hebben we een nieuwe bij een andere verzekeraar via de Caixa bank. Waarom wil de oude verzekering, Caser, dan geld afschrijven. De autoverzekering loopt daar nog en die blijft daar, maar dat bedrag is wat hoger dan wat ze nu af willen schrijven en het jaar van de autoverzekering is nog niet om, dus daar kan het niet van zijn. Ik ga bellen met Caser, aan een mevrouw leg ik uit wat het probleem is. Maar nee hoor meneer, uw verzekering loopt nog gewoon, zegt ze. Maar dat kan niet want de nieuwe verzekeraar/de bank zouden dat regelen. En dat is allemaal begin december geregeld. De mevrouw stuurt me per mail direct het bewijs dat de verzekering nog loopt. Ik vertel de mevrouw dat we dan morgen maar als eerste naar de bank gaan om een en ander te regelen. Ze doet een suggestie, neem dit telefoonnummer mee en laat ze ons maar bellen. Ooops 3: Nu is het de beurt aan Sol om te gaan bellen. Sonja van de bank neemt niet op. Sol stuurt een bericht. een uur later belt Sonja. Sol verteld wat er gaande is en Sonja duikt in de de systemen. Ja ze schrijven nog steeds af. Dat is niet goed zegt Sonja. Maar ik heb de papieren opgestuurd. Ja zal wel, maar wij staan er buiten. We komen morgen wel even langs om dingen strak te trekken. Morgen naar Chantada dus. ….Ooops 4….. ja, wij moeten de rekeningen beter controleren.

Vandaag moesten we voor de keuring van de auto naar Monforte. Gisteravond maak ik de auto van binnen nog een beetje toonbaar. Onze auto is soms ook een beetje prullenbak, dat vinden wij beter dan alles uit het raam te gooien, wat hier toch wel met grote regelmaat gedaan wordt. Wat ik ook weer tegenkom is een wespennest in aanbouw. En dat is niet het eerste nest overigens wat ik weghaal. Ik weet dat een Dacia een hele fijne auto is, maar om er als wesp je net in te willen bouwen gaat wat ver. Ze bouwen de nesten telkens in de ruimte tussen deur en de auto. Dus op de plaats die je alleen ziet als je de deur open hebt. Nu was het een achterdeur. 

De keuring van de auto was overigens zo gepiept. We waren 15 minuten te vroeg maar mochten gelijk naar binnen voor de keuring en met 10 minuten hadden we een nieuwe sticker voor onder de voorruit. We kunnen er weer een jaar tegen. Dan moeten we nog die papieren naar Chili op sturen. In Monforte is een kantoor van MRW. We gaan er naar binnen. Daar zit een vrouw die eigenlijk liever haar teen nagels had gelakt om wat mooier te zijn voor haar baas. Wat een vrouw! We willen wat opsturen naar Chili. Ja kan, Adres in Spanje? Nee klopt niet, postcode niet goed. Ja is wel goed zeggen we. Nee, computer kent het niet. Van mij hoeft het daar al niet meer, breng ze liever op de fiets. Adres Chili? Postcode? In Chili hebben ze geen postcode. Geen postcode! Nee, hebben ze niet. Moet trouwens ook aangetekend verzonden worden en met spoed. NU wil Sol het ook liever op de fiets naar Chili brengen en ze vraagt de papieren terug. Als het zo moet! De papieren zijn belangrijk, waren duur en om ze te gaan halen in Madrid was ook duur. Dus we willen wel dat het goed en serieus gedaan wordt. We doen nog een bakkie en gaan naar huis, want de DHL en UPC kantoren zijn bloemisten die ook wat met pakjes doen.

Tijdens de koffie in Monforte vind ik een DHL kantoor, wat alleen DHL is. Het zit aan dezelfde weg als de Lidl, en de bouwmarkt waar ik nog een rol gras moet kopen. Als straks het DHL punt in Ourense om 16 uur weer open is gaan we daar naar toe, doen we boodschappen en kopen we een rol gras. Bij de DHL worden we wel goed geholpen, geen problemen met onze postcode in het computersysteem. Geen postcode in Chili is ook geen punt. De man aan de balie handeld alles netjes en snel af. Over 3 tot 4 dagen is het in Chili en jullie krijgen bericht als het in ontvangst ik genomen.

4 reacties

  1. Hola,

    Wat jammer dat DHL jullie zo goed geholpen heeft om de papieren naar Chili te sturen.
    Ik zag het al helemaal zitten dat Sol van plan was op de FIETS naar Madrid te gaan maar Oeps mijn denkbeelden worden niet beloond.

    Houdoe

  2. Goedemorgen , toch weer een geruststelling dat je weer met een mooie sticker in je auto kunt rijden 🤭!
    DHL- Die brengt het wel ! 👍👊
    Toch maar vaker de autoportieren open zetten , dan komt de Fam.Wesp minder gauw.
    Succes vandaag (of andere dag) met het “zaaien” van je grasmat !
    Fijne zonnige dag samen.
    Groet . 👋👋

  3. Ja het gaat allemaal niet van een leien dakje in Spanje. In februari heb ik aan het administratiekantoor van mijn appartementencomplex (in Fuerteventura) doorgegeven dat ik de bankrekening bij La Caixa ging opzeggen. La Caixa berekende ineens sinds januari dit jaar bankkosten: elke 3 maanden 60 euro. Mij te veel. Ik heb een nieuwe online bankrekening geopend – zonder kosten – en dit doorgegeven aan het administratiekantoor. Het is de bedoeling dat het adm.kantoor de comunidad-contributie, agua y luz van de nieuwe rekening afboekt. Gebeurt dus niet. Ik heb ze al 3 x verteld dat ik GEEN rekening meer heb bij La Caixa, maar dat schijnt niet door te dringen bij die dames. Pffff

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *