We moeten vroeg naar Ourense, maar dat is geen reden om om half 5 wakker te worden. Maar ik kan niet meer slapen en ga maar uit bed, doe mijn ochtend ritueel en kijk TV. We moeten weer naar het ziekenhuis, nu een afspraak met de anesthesist. Ik word geroepen en op de deur hangt een papier dat er maar één persoon binnen mag. Sol wil blijven zitten maar ik vraag toch maar mee te komen. Ik kan me goed redden met mijn Spaans, maar hier is het misschien toch beter een tolk bij te hebben. Geen probleem voor de vrouw in het kamertje. Allerlei vragen, ze bekijkt de papieren van de bloeduitslag, er is iets niet goed. Er is een getal wat hoger is dan de norm, geen idee wat. Vreemd, zegt ze, je nieren zijn wel tip top en met je hart is ook niets mis. Als er iets mis is met een van die twee dan kan dat een afwijkende waarde geven. Ze besluit dat alles op de dag van de operatie nog een keer getest gaat worden, misschien is er wat mis gegaan bij het testen. We zijn klaar en gaan nog even ergens koffie drinken.
Gisteravond nog een telefoontje gehad van de man van de garage. De Dacia is klaar op de kogel van de trekhaak na. Kom hem morgenmiddag maar omruilen, hopelijk is dan de kogel van de trekhaak ook gemonteerd. Als we terugrijden na het ziekenhuisbezoek komen we langs de garage. Hummmm, staat met de neus naar straat geparkeerd. Kan niets zien dus. Dan blijft het dus een verrassing tot ik hem op ga halen. (Antoinette, nu heb je gelijk een antwoord op je vraag 😉 )
Orion heeft door dat hij zijn langste tijd bij ons gehad heeft en dat hij terug gaat naar het asiel. Daarom is hij de laatste dagen begonnen met een charme offensief. Hij maakt het ons moeilijk…. weten we het zeker? Ook de jassen kunnen gewoon aan de kapstok blijven hangen als we thuis zijn, normaal trok hij die er gewoon vanaf. Maar vandaag is het weer duidelijk waarom we afscheid gaan nemen. Van de doos die ik op de grond gezet heb voor hem om te slopen is niets meer heel. Maar ook het stopcontact in de muur is gesloopt! Van dat beetje twijfel is dus niets meer over. Nog een weekend, zegt Sol en we besluiten ook maar niets op te ruimen. Doen we dinsdag als hij hier niet meer woont.
De Fiat Punto mag dus terug naar de garage. Maar, brandstof is duur en de tank was leeg toen ik hem ging halen en zit nu nog half vol. Dat is dus zonde als dat er in blijft zitten. Dat ga ik er dus voor het inleveren nog even uitzuigen. Een tuinslang krijg ik maar 10 centimeter via de tankdop naar binnen. Maar geen probleem, ik zoek wat anders. En ik vind dunnere slang. Die gaat er wel in. Even zuigen en ik proef de overheerlijke Euro 95. Maar op het moment dat ik de slang in de jerrycan doe loopt de brandstof niet door. Als ik genoeg benzine binnen heb geproefd vind ik het via deze weg welletjes. Ik kijk onder de auto waar de tank zit, die zit onder de achterbank. Als ik daar de zitting van weg klap en wat isolatiemat weg haal kom ik via het weghalen van een deksel bij de benzinepomp. Nu moet ik voorzichtig doen, want als ik iets sloop kom ik niet meer in Ourense met dit oud barrel. De pomp krijg ik niet los van de tank. De slang krijg ik wel los, maar nu is de slang die ik gebruikt heb weer te groot voor de aansluiting op de pomp. Ik probeer nog wat, maar moet mijn verlies nemen. Deze missie is mislukt.
Dan is het tijd om naar de garage te gaan. Vlak bij de Dacia parkeer ik het groene mormel. Voor ik de garage binnen ga kijk ik eerst even onder de auto, dat wat in het zicht zit ziet er perfect uit, en ook aan de onderkant is alles weer netjes. In de garage moet ik even tekenen en de man vraagt waar ik de Fiat Punto heb gezet. Daar, wijs ik heb. Maar zet deze auto bij het vuil, zeg ik in het spaans omdat ik niet weet hoe je autosloperij zegt in het Spaans. Hij kijkt me verbaast aan en vraagt wat er mis is met de Italiaanse auto die banden heeft met het sportwagenmerk Ferrari waarvan een grote foto van in de werkplaats hangt. Hij rijd alleen nogmaal als je hoog in toeren rijdt, de koplampen schijnen alle kanten uit behalve de goede en ik noem nog wat dingen op. De vorige gebruiker heeft niets gezegd, niemand. Jij bent de eerste die verteld dat er dingen mis zijn. Hij klinkt bijna verdrietig en zegt dat hij dan eens goed nagekeken moet worden. Gelukkig kan ik na het bekijken van de herstelde schade en het ondertekenen van een papier naar huis in onze DACIA!
Van de installateur van de zonnepanelen krijg ik een email. Er staat in dat het hem erg spijt, maar er is iets niet goed. Alles moet exact volgens het plaatje zoals hij stuurde. Nou dat wil er bij mij niet in! dat zou betekenen dat alle huizen in Spanje een installatie hebben volgens dat plaatje. Maar ik denk dat ik het snap. Toen hij de zonnepaneel installatie opleverde en ik er de dag daarna achter kwam dat er zekeringen in zaten met zilverpapier er om heb ik dat gelijk aan de grootste klok gehangen. Levens gevaarlijk! Het bedrijf waar we de installatie kochten wilde gelijk alle foto’s daarvan hebben. Even later stond die dag een leidinggevende op de stoep om het in orde te maken, hij wist er van. Nou wij niet! Had het gewoon verteld, dan hadden we de installatie gewoon nog niet aangezet. Ik denk dus dat hij nu moeilijk wil doen. Best, maar we zoeken van het weekend uit wanneer hij voor het eerst gezegd heeft dat een certificaat geen probleem is en dat hij dat wel zou regelen. Toen hing die groepenkast er namelijk ook al.
Hola,
Ondanks afwijkende waarden bij jouzelf, en wederom verstorende aspecten bij bij de installateur van de zonnepanelen toch eigenlijk een klein feestje dat je grote vriend de DACIA er weer spic & span bij staat en terug op het nest is.
Ik vond het wel lachen hoe je zoveel tevergeefse moeite gedaan hebt om vergeefs getankte benzine terug te krijgen. Ja, ja op de kleintjes blijven letten. En ja de laatste loodjes wegen zwaar met Orion maar bevestigd wel jullie moeilijk gemaakte keuze.
Houdoe
Hoi Pa,
Op de kleintjes letten. Ja maar hier is de brandstof ook erg duur. 1 euro 60 geloof ik. Dat is misschien niets in vergelijking met NL, maar toch… 20 of 30 liter weg geven is zonde.
Hoi Rob,
Jammer dat je nog geen certificaat heb gekregen maar de aanhouder wint. Tja en dan Orion, Ik vindt het heel sneu als ik hem op de foto zie maar als ik dan de laaste foto zie dan denk ik dat je gelijk heb met jullie besluit om hem terug te doen naar het asiel. Fijn weekend gr. Ma
Hoi Ma,
Ja met dat certificaat komt het vast allemaal wel eens goed. Anders gaan we maandag nog even met Orion naar het kantoor. Krijgen we niets dan laat ik hem los. hahahaha
Nu je hebt weer een enerverende dag achter de rug. hopelijk komt er aan dit nog eens een goed einde. Maar je Dasia is weer thuis en dat is heerlijk.
Halo Mieke,
DAt we de Dacia weer terug hebben zijn we blij mee. Zelf Sol!
Hoop dat het goed komt met de waardes alles is een moment opname dus bij de volgende keer kan het goed zijn , de Dacia ziet er weer perfect uit ,en Orion dat is is een verloren zaak dus vooruitkijken.
Je hebt met jouw kennis toch wat aan de kaak gesteld ,goed zo 👍
Fijn weekend,
José
Hallo José,
Dat getalletje wat niet goed is iid een moment opnamwe. We maken ons er ook helemaal geen zorgen om.
Haha een goedemorgen , dank voor je antwoord, heerlijk dat je 4-wieler weer thuis is ! Hopelijk is er met de bloedtest wat mis gegaan en zijn je waarden normaal, afwachten maar weer. Heerlijk hè , zo’n slokje 95 😝🤣,wij zouden het ook proberen hoor .
Wens jullie superveel sterkte met het afscheid nemen van Orion , snap dat het best wel heel dubbel is maar als hij zelfs de stopcontacten can de muur sloopt , is het toch wel duidelijk dat er met hem iets mis is gegaan in zijn leven en dat krijg je vlg. mij nooit meer goed. Je hebt ook “gestoorde” honden ! Jullie hebben zeker van alles geprobeerd en hem een lekker mandje gegeven . Helaas dit gaat echt niet. Knuffel hem van mij en wens hem ook sterkte . 🤔😪🤞🐕🦺
Hallo Antoinette en Ben,
Dankje. En ik zal hem een knuffel geven.