Zo, Weer Tijd Voor Een Blogpost

Afgelopen zaterdag zijn we bij Ron en Petra op de camping in Carballiño op de koffie geweest. Zij trekken met een camper door Spanje en staan een maand of 3 op de camping in Carballiño. Als het hier in Galicië kouder begint te worden, gaan ze richting het zuiden van Spanje.Het was gezellig en voor we het wisten was het laat en moesten we gaan omdat er honden en katten eten wilden hebben. De camping is overigens een mooie camping.

Na de laatste blogpost hebben we van alles gedaan. Sol is verder gegaan met de decoratie op de muur en is daar bijna klaar mee. Morgen moeten de laatste stukjes gedaan worden en dan is het helemaal af.

Ik ben begonnen aan de muren van hal 1 en 2.. Hal 1 is de hal waar ik een paar maanden terug een tegelvloer in heb gelegd. De muren heb ik al eens hier en daar gerepareerd door scheuren en gaten dicht te smeren, maar nu heb ik heel de muren aan gesmeerd…. en daar is nog geen foto van.

In de kamer waar Sol met de decoratie bezig is, heb ik nieuwe radiatoren opgehangen. Plan is dat als de muren klaar zijn in de halletjes 1 en 2 daar ook nieuwe radiatoren gehangen worden. In hal 3 hang ik morgen de nieuwe radiator. Enige wat dan nog gedaan moet worden is alle hoofdleidingen monteren en aansluiten. Daarna kan de verwarming weer aan als het moet.

Afgelopen maandag zijn mijn ouders vertrokken richting Freán. Zoals de afgelopen keren, gaan ze over de rit nu ook weer een aantal dagen doen. De vakantie is begonnen toen ze de deur in Etten-Leur op slot draaiden. Ze zijn nu ergens in Frankrijk.

11 reacties

1. Hoi Rob en Sol,
    Allereerst de muren zien er heel erg mooi uit. Goed gedaan Sol. We zijn nu op een camping in de buurt van Clemont Ferrand, daar hadden we pech de camping was vol maar ze belde naar een andere camping en daar was plaats. Het is heel warm en de gene die mij kennen weten dat ik daar niet zo goed tegen kan maar ja we zullen maar denken het is overal in Europa. De camping waar we nu staan is een hele mooie camping. Gr. Ma

• Hoi Ma,

Vandaag gaat Sol de laastste twee stukjes doen aan de muur. Dan moet ik nog wat kleine plekjes weg werken en is het helemaal klaar. Het weer is hier nu gunstig, het is niet koud wel zou ik iets meer heldere nachten willen. Nu heb ik een dure camera op de telescoop en heb die nog niet gebruikt.

2. Hola,

Fijn te horen dat het bij Ron en Petra ook weer gezellig was op de camping.
    Vorderingen met diverse werkzaamheden waar jullie mee bezig zijn zien er ook al weer mooi en nuttig uit ook al zijn nog niet overal foto’s van.
    Inderdaad zijn wij afgelopen maandag vertrokken uit Etten Leur en begonnen aan onze trip naar jullie toe. Met genoeg snipperdagen hebben wij ook geen haast. Omdat er mensen zijn die in ons “in de gaten willen houden” mag ik gebruik maken van jullie blog om ze op de hoogte te houden van ons doen en laten. Als NIET zonaanbidders treffen we het echter niet met temperaturen tot inmiddels 38 graden. Gelukkig heeft de auto airco. Op maandag zijn we gekomen tot Saint Florintin (tussen Troyes en Auxerre) Vandaag naar een buitenwijk van Clermont Ferran. Onderweg fikse omleiding gehad waardoor “Truus de navigatie” de kluts kwijtraakte natuurlijk. Om bij de geplande camping te komen moesten we dwars door Clermont Ferran. Dat was dus echt een ramp. Smalle straten waar de caravan amper in kon, ontzettend steile straten en dan ook nog met haarspeldbochten. De Clio kreeg het zwaar te verduren maar we kwamen er……….helaas bleek er toen geen plaats te zijn voor ons.
    We werden wel vriendelijk te woord gestaan en geholpen aan een nieuwe camping (nadat ze zelfs die camping uit voorzorg gebeld hebben om te kijken of daar wel plaats was). Wel ca. 20 km terug weer door de stad maar bergafwaarts gaat dan wel wat simpeler gelukkig. We staan nu voor 2 dagen in Volvic op een hele mooie camping met ook weer vriendelijke ontvangst. Morgen (woensdag) is de plannig naar de top van de Puy de Dome te gaan. Wel met de tandradtrein en zeker niet lopen met deze temperaturen. Overmorgen, als de planning doorgaat, richting Albi. We hebben zelfs de luifel aan de sleurhut gedaan. Voordat we in Frean zijn duurt nog wel een kleine 2 weken is de verwachting.
    Genoeg gekletst want de koffie word koud anders.
    Bedankt Rob voor de blogschrijfruimte (mooi woord he)

Houdoe

• Hola,

Ik denbk dat ik 2 jaar geleden die camping ook tegen gekomen ben maar volgens mij ligt die iets verder bij jullie vandaan dan Monterosso.
        Vandaar onze keus destijds.

Houdoe

3. Hoihoi , een goede morgen , nou ik mis wel de dagelijkse blog hoor, moet telkens nadenken ; wanneer is het nu eindelijk weer Dinsdag. 🙈. Maar sorry , alle begrip hoor, steeds weer spannend wat er gebeurt is. De kamer die Sol doet wordt prachtig , echt eer van je werk Sol , Chapeau !
    De entree’s beginnen nu ook al op te schieten + lekker verwarming voor de komende Winter.
    Leuk dat jullie op bezoek zijn geweest op idd een mooie camping , toch gezellig weer nieuwe mensen ontmoeten.
    Leuk ook om je ouders te volgen , ze gaan het lekker rustig aan doen . Groot gelijk en idd zodra de deur van thuis achter je dicht is begint de vakantie ! Goede veilige reis en genieten samen. Op Frean wachten ze wel ! 👋👋🫣
    Groet. 👊👍🌝🤭🙋‍♂️🙋‍♀️👋👋
    p.s. veel last van de regen gehad of viel het mee ? Hier weinig maar toch lekker opgefrist !

• Hallo Antoinette,

Om met de regen te beginnen. We hebben nog wat meer nodig. Gelukkig is hier wel wat gevallen, maar gewoon op een normale manier.
      Hopelijk is alles met de verwarmingen klaar voor de winter. Maar dat zal wel goed komen.

4. Goedemiddag allemaal en ja we hebben weer internet en heb alle blogdelen gelezen. Je hebt weer veel gedaan en meegemaakt Rob maar ik begin vandaag weer met het beantwoorden van wat je allemaal schrijft. Het was in ieder geval weer een genot om alles te lezen. Sol wat word je muur prachtig, echt een pronkstuk. En jammer dat je baan niet doorging. Maar vervelen zal jij je denk ik toch niet doen. Ook wens ik je ouders een mooie reis naar jullie toe en geniet er maar heerlijk van. Wij zitten ondertussen bijna 3 weken op ons nieuwe land en zijn ook druk bezig al is het steeds maar een paar uurtjes per dag omdat het nog veel te warm is. Ben blij weer terug te zijn.

5. Hola Rob en Sol, inderdaad wat je schrijft dat gangetje is heel mooi en leuk geworden, ziet er echt Spaans uit. Maar heb wel een vraag welk deel van jullie huis is dit nu waar de secretaire staat, is dat jullie woonkamer? Heb je verder geen nieuws over de kalfjes of de koeien die uitbreken of zo? Je zou zeggen dan had ik het wel geschreven. Hebben jullie ook gezien wat een noodweer het was in Madrid, gelukkig heeft het hier niet zo erg geregend, we zijn al vaak genoeg de klos geweest al mag het nu wel iets meer hoor. Je zou zeggen is ook nooit goed. Fijne dag verder, groetjes

• Hallo Lady Wieser,

Ja het secretaire staat in de woonkamer. Maar, als we onze grond in Chili verkocht hebben, gaan we van een ruimte die ik nu als werkplaats gebruik de echte woonkamer maken. De ruimte waar we nu zitten wordt dan de eetkamer.
      Ik denk dat ik binnekort wel weer wat nieuws te melden heb over de koeien. Er moeten er in de komende dagen geboren worden.

Pfff, nou dat noodweer hebben we op het nieuws gezien. Gelukkig hebben we dat niet gehad. Moet zeggen dat dat het fijne is aan het wonen in Galicië, het is hier warm als het heet is in de rest van Spanje. Als het hier heet is ga je kapot in de rest van Spanje. En met de regen lijkt het net zo te zijn. Worden wegen rivieren in Spanje dan regent het hier gewoon.