Nog Vijf Zakken Cement

Ik moet nog wat cement hebben, 5 zakken. Maar de zaak waar ik die ga halen is pas om 9 uur open. Dus vandaag slaap ik uit. Eerder kan ik toch niets doen. Tegen tienen sta ik met mijn auto binnen in de loods 5 zakken cement in te laden. Thuis zet ik alles klaar om weer verder te gaan aan de verhoging voor de nieuwe ketel. Laatste laag gaat er in. Het is even vogelen hoe ik overal kan staan en cement gieten om het vervolgens waterpas strak te smeren. 4 en een halve zak verder is de verhoging strak en klaar. Straks alleen nog even met zo’n spons ding, geen idee hoe wat de naam is, alles helemaal netjes maken. Maar dat kan pas als de cement een beetje droog is. Ik heb geen idee van het maken van vloeren, ook niet van het afwerken, dus ik doe ook maar wat. Maar ik ben er erg tevreden mee, al zeg ik het zelf. Deze oefenvloer is goed gelukt, dus mocht ik ooit een volgende moeten doen, dan moet dat ook lukken.

Ik heb nog wat cement over en moet nog wat dingen afwerken zoals; het aardpunt buiten, het aardpunt in de stal en wat puntjes waar wat gerepareerd moet worden in de voerbak in de stal. Als dat gedaan is is ook de cement op. Na het schoonmaken is het volgende project de auto.

Ik voel al een tijd je wat aan de auto, dacht eerst dat ik het me inbeelden. Maar het geluid wat ik hoor en dat wat ik voel blijken echt. Bij het gasgeven of de gas loslaten, voel ik wat aan het stuur en als ik het stuur los laat gaat de auto ook iets naar rechts bij gasgeven. Wel eens meer gehad bij een auto, dus geen paniek. Vandaag gekeken wat er gaande is voor ik naar een garage ga. Rechter wiel eraf en met de overal eens aan getrokken. Het blijkt de koppeling bij bij de wielophanging te zijn van de stuurstang. Daar zit speling op in alle richtingen en moet dus vervangen worden. Nu zijn er 3 opties: 1) zelf doen en dan ben ik voor ongeveer 30 euro klaar. Maar moet ik naar een garage om de auto uit te laten lijnen. 2) Ik kan naar een garage gaan, waar ik de auto in lever en ze aan de slag gaan. 3) Ik ga naar de Renault waar ik van te voren een prijs te horen krijg en weet hoe lang het gaat duren. Het wordt 3 of 1, eerst maar even naar de Renault morgen.

Nu ik dan toch met ‘voertuigen’ bezig met, ga ik de band van het steekwagentje ook maar gelijk plakken. De lucht die er via het ventiel in gaat komt er via het gat gelijk weer uit. Het is alweer even geleden dat ik met de bosmaaier bezig ben geweest. Het hoogteverschil tussen onze achtertuin en het weiland erachter varieert tussen de meter en de 2,5 meter. Weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar om de achter tuin staat een muur en aan een kant is dus gelijk met de bovenkant van de muur het niveau van de tuin. Die muur is niet te zoen omdat er een 3 meter dikke laag braamstruiken tegen aan staat. Die moet dus weg! en is nu weg! Als ik klaar ben begint het te regenen. Ik ben dus net op tijd klaar!

Blog post update

Laat je email adres achter om je te abonneren.

8 reacties

  1. Hoi Rob en Sol,
    Gisteravond op de Nederlandse tv (NPO 2) een mooie documentaire gezien over verschillende aspecten van Galicië. Het programma heette “Brieven aan de rest van Spanje” Ik weet niet of jullie het gezien hebben, maar het is een aanrader om te bekijken, misschien ook leuk voor de rest van jullie volgers.
    Groeten
    Martin

  2. Hola,
    Wij hebben de documentaire ook gezien uiteraard. Het geeft een inzicht waarom Galiciers zich net als Catalanen en Basken zich achtergesteld voelen. Wat in de documentaire de “Spaanse Randstad” (Madrid en omgeving) word genoemd lijkt erg veel op Nederland. Ook hier lijkt het er vaak op dat alleen de Randstad van waarde is en met name Groningen en Limburg alleen maar wingewesten zijn. In tegenstelling tot Catalanen en Basken laten Galiciers zich niet of nauwelijks horen terwijl hun mooie landschap verziekt word door windmolens. Misschien is het fotoboek Una Miranda de Antano van Ruth Mathilde Anderson iets voor jullie Rob en Sol.
    Stuurkogel vervang je meestal aan 2 kanten tegelijk en je kunt je afvragen of uitlijnen zin heeft aangezien er meerdere scharnierende punten invloed hebben.
    Vloertje ziet er trouwens goed uit. Grotere vloeren glad krijgen doe je met een speciaal apparaat en dat noem je vlinderen.

    Houdoe

    • Hoihoi , als echte leek , vind ik het vloertje fantastisch . Die bosmaaier is toch verdomd mooi werk , je ziet tenminste wat je gedaan hebt , dat geeft altijd voldoening. Succes met het oplossen van je autoprobleem , hopelijk vallen de kosten mee . Ga nu gauw naar “uitzending gemist” ! Dank voor de tip Martin. Groet 👊👋🙋‍♀️

  3. hola,heb je ooit bij het begin van alle werkzaamheden een boekje genomen om op te schrijven hoeveel zakken cement je reeds hebt aangekocht?Ik lees om de haverklap de cement is op we moeten om nieuwe. Misschien best niet zeggen want dan denken de volgers, dat je miljonair bent.Ha,ha grapje van de vlaming. Alle scharnierende punten in je auto,zullen dan ook wel een beetje pijn hebben van het vele gewicht.We volgen nog steeds,je bent prima bezig.De groeten uit Andalucie,Patrick

Geef een reactie