De KPN. Ik had daar een abonnement. Dat liep al jaren en toen we naar Spanje vertrokken heb ik het nog een keer verlengd zodat ik nog gewoon gebeld kon worden op het Nederlandse nummer. Februari dit jaar was dan echt het einde voor mijn KPN abonnement. Jaren lang geen problemen gehad. Maar daar komt bij KPN verandering op het moment dat je geen klant meer bent. Twee februari krijg ik bericht dat het abonnement is gestopt en het nummer is afgesloten. Prima, dat was ook de bedoeling. Drie februari krijg ik een mail met een factuur van 16 euro 11. Raar, waarom zou ik nog een keer de maandelijkse abonnementskosten moeten betalen? Een paar dagen later bel ik KPN. Het is moeilijk om iemand aan de lijn te krijgen. Bij poging 1 heb ik ruim 30 minuten naar verschrikkelijke muziek zitten luisteren. Telkens zegt er iemand dat de wachttijd 8 minuten is. Later op de dag probeer ik het nog een keer en zowaar krijg ik na 45 minuten iemand aan de telefoon. Ik vertel dat ik een rekening heb gekregen voor een abonnement wat is afgelopen. Hij gaat kijken en zegt dat het klopt. Een foutje meneer, eind van de maand heeft u het terug op uw rekening staan. Vandaag is het 3 maart en ik krijg een mail van KPN met een negatieve factuur van -15 euro 53. Dat is gek, zij schrijven 16 euro 11 te veel af en betalen dat 15 euro 53 terug. Waar zijn mijn 58 cent? Zijn dat soms administratiekosten die ik moet betalen voor een fout die zij gemaakt hebben? Moet ik dan ook kosten voor het het uur en een kwartier dat ik in de wacht gestaan heb in rekening brengen? Nooit problemen gehad dus met KPN, zoals ik al zei. Maar dit slaat alles! Als KPN dit bij veel mensen doet, die vervolgens niet ongeveer een uur aan de telefoon gaan hangen voor 58 cent dan verdienen ze nog al wat. Zeker een oplichter die de bankpas van een oude dame of heer afhandig maakt komt in het nieuws en verdient een straf. Maar een bedrijf wat telkens 58 cent jat komt niet in het nieuws…. ratten!

Verder vandaag; ik ben even naar Leroy Merlin gegaan om wat spullen te gaan kopen. Voor de keuken moest ik nog kit kopen en scharnieren voor een keukenkastje wat nog afgemaakt moet worden. Ook moet ik wat spullen hebben om het koeienpad af te sluiten. Gisteren namelijk namen 2 koeien van buurman Louis een verkeerde afslag en gingen het koeienpad op. Geen probleem, alleen is het al wel een keer fout gegaan en dan klimt de koe de akker op en dat willen we niet. Gister was dat weer het geval. Toen ik Louis ging helpen de twee koeien terug te loodsen ging een van de koeien de akker op. Daar het ik al een draad gespannen en de koe king weer van de akker af. Beter is het dus dat de koeien het koeienpad helemaal niet opgaan. Probleem is dat we het eigenlijk niet af mogen sluiten omdat het pad niet van ons is. Maar die koeien die de weg zelf denken te weten zijn voor iedereen lastig. Vandaag dat ik vandaag bij Leroy Merlin ook een rood witte ketting koop en een staalkabel. Thuis maak ik de ingang dicht met de ketting met de staalkabel daar doorheen geregen. Aan een paal van de afrastering van de akker maar ik het ene uiteinde vast en aan de andere kant maak ik een lus die makkelijk om een paal van een wei van ons valt. Het is dus allemaal makkelijk open en dicht te doen. 

Gisteren had Louis zo ie zo problemen met die twee koeien. Toen ze uit het koeienpad waren rende ze de verkeerde kant uit. Daar ging een van de koeien een kleine wei van ons in die nooit is afgesloten. Voor een koe is een touwtje genoeg om een wei niet in te gaan, dus ook bij die kleine wei heb ik maar wat gemaakt met een oude paal en een touwtje. 

Wij gaan wel eens naar een restaurant voor een dagmenu. Wij hebben zelf ook een restaurant waar Sol en ik 2 keer per dag het dagmenu serveren. 

12 reacties

  1. Hoi Rob en Sol,
    Je ben weer goed bezig geweest, ziet er wel netjes uit met die ketting. En het katten hotel , Helemaal geweldig. Gr. Ma

  2. Hola,

    Als ik je verhaal lees over KPN dan heb ik het vermoeden dat ze op een of andere manier kunnen zien dat jij vanuit Spanje belt. Ze zijn dan denk ik de mening toegedaan “laat ons Spaans meedenken en handelen” Dus gewoon op z’n Spaans…….manjana….. om de client niet teveel te laten schrikken. Je zou er maar door van ’t padje raken!!
    Op wat voor manier dan ook blijven de koeien van de buren je steeds weer extra werk opleveren. Of je daar nou echt op zit te wachten waag ik te betwijfelen.
    Je klanten die iedere dag steeds weer bij herhaling van dagmenu’s voorzien worden zullen vast meer tevreden zijn.

    Houdoe

  3. Goedenmorgen . En weer wat doorgangen afgesloten voor de koeien van de buren . Goed zo , ze zullen je moestuin maar doorschoffelen .Vlg. mij ben jij daar drukker mee dan je buurman !
    Soms moet je dingen doen die niet mogen en ik denk in dit geval dat er niemand bezwaar tegen zal hebben.
    Wat leuk dat “katten”restaurant . Ze vinden het heerlijk zo te zien .
    Cleopatra wordt idd een hele dikke poes , ben zo benieuwd als iedereen wanneer , hoe en hoeveel kattenbaby’s het worden. Nog iets van die Mevr. gehoord die zou komen kijken naar haar ?
    Een hele fijne dag weer met succes wat je gaat doen . Wens jullie een zonnetje erbij !
    Groet. 😾😽😼🤗🙋🙋‍♀️🌞🐕🦮👊👋

    • Hallo Antoinette,

      Dingen die niet mogen. Ik heb al een afsluiting gemaakt. Dat is er een voor de ingang van ons bos. Maar nu kun je de camino publico ook niet meer op. Dat kon al jaren niet omdat de bramer er meters hoog stonden. Maar nu is het nestjes en is de camino weer te zien. Uit een dorpje van een andere parochie is er iemand geweest die tegen mensen uit onze parochie heeft gezegd dat wij de camino publico hebben afgesloten. Dus ja…. zijkers heb je altijd.

  4. Even alles opzij zetten en lekker met Sol genieten van een etentje ,de poezen genieten ook dus en rest komt ook goed👍😻😻
    Fijne dag,
    José

  5. We hebben het ook wel eens meemaakt dat we iets opgezegd hadden en dat er toch geld van onze rekening was afgehaald ik heb dat toen gewoon terug laten storten via de bank en hebben er verder niets meer van gehoord. Wat een leuk gezicht die etende katjes. Je hebt het er maar druk mee om je eigen velden en paden af te moeten sluiten voor de dieren van je buren. je moet ze toch niet in de aangelegde nieuw tuin hebben. fijn weekend

    • Hallo Mieke,

      Zeker wellen we geen koeien op de akker of in de tuin. Voor de tuin ga ik ook nog een schrikdraad apparrat aanschaffen. Moet er niet aan denken dat er een de boompjes om komt duwen.

  6. Ja, leuk die van de katten, In Nederland… gaan zo een hoop dingen achteruit…Altijd leuk leuk je Blog te lezen.

    • Hallo Ria,

      Dat krijgen we vaker te horen over Nederland. Maar het zou best kunen dat de Spanjaarden het ook over Spanje zeggen 😉

  7. Rob, Nederlandse bedrijven zijn echt niet klantvriendelijk, zeker grote bedrijven niet. Wij hadden een girorekening vanaf dat mijn man 18 jaar was, geen problemen mee, tot we verhuisden naar Spanje, hij was toen 62 jaar. De eerste 2 jaar is goed vermeld en ging alles goed. Plotseling kregen we een brief in de postbus of wij ons postadres bekend wilden maken per bijgeleverde brief. Op de toegezonden brief stond het volledige adres goed vermeldt dus wat was het probleem. Ook stond er in de brief dat we binnen een maand ons adres bekend moesten maken, anders werd de rekening geblokkeerd. Na een telefoontje werd niet van het standpunt afgeweken en hebben we per direct de bankrekening opgezegd. Wie is er nu gek, wij of…… Man wat een gedoe met die koeien, in principe is het een probleem van de buurman, die zal wel denken hij zoekt het maar uit.
    Leuk die katjes, ben wel benieuwd wanneer er wat gaat gebeuren. Ok tot morgen

    • Hallo Lady Wieser,

      JA service is soms ver te zoeken. Zo’n koe heeft vaak een eigen wil en idd de de eigenaar van de koeien intereseerd het niet zo veel.

Reacties zijn gesloten.