De Verloren Middag

Woensdagmiddag had ik mijn halve rustdag. Als ik om 13 uur klaar ben met werken, is het mij te heet om op de akker onkruid uit de grond te gaan staan trekken. Ik ga dus wat anders doen! Ik moet naar Leroy Merlin.

Als we gegeten hebben vertrek ik richting Ourense. Voor ik ook werkelijk op weg ben naar Ourense, moet ik eerst even tanken. Het is druk aan de pomp, dus ik tank zelf. Als de pompbediende komt, verontschuldigt ze zich dat ze geen tijd had. Ik vertel haar dat er in Nederland helemaal niemand komt om voor mij de auto af te tanken en dat het dus geen probleem is. Ik grap wel dat alles vandaag gratis is voor mij. Ze moet lachen, maar zegt erbij dat dat niet door gaat. Als ik aan de kassa sta, blijken mijn pasjes niet in het hoesje van mijn telefoon te zitten. Dus toch gratis. Niet betalen is aan de pomp geen probleem, kijk maar wanneer je komt betalen is wat ze zegt. Zonder te betalen ga ik terug naar huis om mijn pasjes te gaan halen, want niet betalen bij Leroy Merlin zit er vast niet in.

Even later heb ik mijn pasjes en ga nu echt op weg naar Leroy Merlin. We willen horretjes voor de ramen. We hadden al wat voor de ramen, maar na een zomer vallen er gaten in als een vlieg er met hoge snelheid op af vliegt. Iets nieuws dus wat langer mee gaat en mooier is voor zover een hor mooi is. Bij Leroy Merlin sta ik heel lang te wikken en te wegen wat ik nodig heb. De maten komen eigenlijk nooit overeen met de ramen die we hebben, het is of net te klein of veel te groot. Aan te klein hebben we niets en veel te groot is ook veel te duur. Dan denk ik wat te hebben gezien, rolhor gordijntjes. Als ik sta te kijken bij een voorbeeld kozijn of ik ze ook kan monteren, komt er een medewerker aan van Leroy Merlin. Meneer, zegt hij, u staat hier nu al zo lang te kijken, u heeft vast hulp nodig. Nou, zeg ik, klopt, ik heb de volgende vraag… over de rolhor gordijntjes. Wat ik wil gaat niet. De man zoekt naar oplossingen maar loopt tegen hetzelfde aan als ik, te klein of te groot en dan dus te duur. Wat u moet hebben staat normaal hier, zegt hij. We gaan in de computer zoeken of er nog in het magazijn liggen. Helaas alles is op. Ik moet nog wat andere dingen hebben, maar ook daarvan kan ik het belangrijkste niet vinden.

Ik ga maar even bij de volgende bouwmarkt kijken 500 meter verder. Daar had ik beter niet naar toe kunnen gaan, want horren hebben ze helemaal niet en de rest wat ik nodig heb ook niet. Maar goed, ik ging voor horren shoppen en wist mij te herinneren dat ik die in de grabbelbakken bij de Lidl ook eens had gezien. Om weer naar de Lidle te gaan moet ik een ronde van 5 kilometer rijden. Als ik bij de Lidle parkeer zie ik een vrouw met een kindje boodschappen in een auto met Nederlands kenteken inladen. Ik groet in het Nederlands met Hoi, en zij groet terug en ik ga kijken of er horretjes zijn. Helaas, geen hor te bekennen in de grabbelbakken. Buiten is de Nederlandse nog bezig met het terugzetten van de boodschappenkar, ik zet de mijne terug en we maken een praatje. Ze wonen al 3 jaar in de omgeving van Ourense en zijn ook nog bezig met het opknappen van hun huis. 

Thuisgekomen heb ik 100 kilometer gereden en niet gekocht waar ik naar op zoek was, horren. Wat dat betreft dus een verloren middag. Ik ga toch maar wat aan onkruid trekken op de akker.

Vandaag in de stal, waar ik pas nieuwe deuren in gemaakt heb, nog een deur gemaakt, alleen noem je die deur geen deur maar kattenluik. In de linker dubbele deur heb ik vandaag een kattenluik gemonteerd. Het is een electronisch luikje dat geprogrammeerd is met de chip van onze katten. Andere katten uit de omgeving komen zo niet de stal in om het eten van onze katten op te eten of om van de stal ook hun huis te maken. 


Jullie verhalen door Martin Brouwers VERHALEN

18 reacties

  1. Hola,

    Helaas heb je zo wel eens van die dagen dat alles even tegen zit. Bij jou dus nu bij je lievelingsbouwmarkt. Als zoiets hier gebeurt is dat geen probleem aangezien wij in een straal van 10 km minstens 10 bouwmarkten hebben maar ja daar heb jij niets aan.
    Is dat katten luik zo modern dat bij het naderen van een gechipte kat vanzelf open gaat?
    Het moet toch niet gekker worden.
    Langzaam maar zeker ontdek je steeds meer mensen in de Nederlandse enclave bij jullie in de buurt.
    Word het geen tijd om een Holland dag te gaan organiseren of zoiets !!!!!!!!

    Houdoe

    • Hoi Pa,

      Bouwmarkten blijkt een brobleem te zijn bij de Nederlanders die hier wonen, we hebben allemaal het zelfde probleem.
      Het luik gaan niet van zelf open als er een kat aan komt van ons, het gaat van het slot af en dan kan de kat er door. Het is geprogrameerd dat de katten ook op een bepaalde tijd niet meer naar buiten kunnen.

      Nee… koffie prima. Maar een Nederlandse dag gaan wij niet organiseren.

  2. Hoi Rob en Sol,
    Mooi katten luik je moet ze het wel even voor doen. Terwijl ik toen straks met jou zat te app-en over het weer ,keek ik naar buiten en zag dat het regende. Was een lekker buitje. Je heb wel veel km. Gedraaid vandaag en dan ook nog voor niets. Hebben ze geen horten bij de Chinese. Gr. Ma🐱

  3. Ik weet niet hoe ik moet reageren op het bericht van Martin , dus doe ik het hier
    Als je in Spanje een klacht hebt over iets wat je kocht is er een formulier (verplicht in elke zaak )in de betreffende zaak aanwezig …een formulier dat soms wonderen verricht .
    Het HOJA DE RECLAMACIÓN , als je aan de winkelverantwoordelijke dit formulier vraagt gebeuren er wonderlijke dingen met je klacht , geen enkele zaak wil dat je dit formulier indient .
    Je kan het ook hier downloaden ( voor Galicie)
    https://consumo.xunta.gal/sites/default/files/public/documentos/1615984642_hoja_de_reclamacion_2020_marzo.pdf
    Wij hebben slechts 1 keer moeten dreigen met dit document , bij een garantie van een zonnetent in de Brico depot in Alzira …..en of het werkte , ja hoor !

  4. Met de goeie tip van Hennie Sonneveld zal het zeker lukken. Dat kattenluik is geweldig
    het werkt perfect met de kattenship zo voorkom je dat er een kattenparty plaats vindt en alle hapjes op zijn, goeie oplossing👍
    José

  5. Bij de aldi nu zaterdag in de aanbieding: hor voor 2 ramen, je plakt klittenband in de kozijn en het gaas plak je erop en knip je op maat af, voor de winter haal ik het gaas eraf en in het voorjaar er weer op, zit er al 5 jaar in bij mij.
    werkje van 10 minuten

  6. Goede middag Rob en natuurlijk Sol, ik heb je verhaal zitten lezen en ik dacht het moet toch wel mogelijk zijn. Nou heb ik makkelijk praten want bij mij zitten ze opgerold aan het raam, maar een firma die dat verkoopt, kunststof ramen, zal toch zeker ook wel vliegengaas hebben. Uiteindelijk zijn het ook niet altijd standaard maten. Is maar een gedachten hoor. Dat kattenluikje is een geweldig iets, geen inbrekers meer om voedsel te jatten. Als ik jou was zou ik het toch niet eerst zelf porberen, veronderstel dat je je hoofd niet meer terug krijgt, heb je toch een probleem. Fijne avond en weekend

  7. Goedenmiddag inmiddels , siesta-tijd dus rust in de tent !
    Had ik net een heel antwoord gemaakt op je blog ….pfff ….raak ik het scherm aan en foetsie 🤪.
    Zal allemaal wel door de warmte komen denk ik. Gelukkig heb je volgers die je goede “tips” geven , kun je toch verder met horren . ( de plakhorren van de Aldi bevielen ons niet in Nederland)
    Ach en een verloren middag , ook niet zo heel erg als je in je hof toch niets kunt doen . Daardoor later toch nog een stuk gedaan , gaat vast goed komen .
    Je kattenluik is geweldig dat er geen vreemde katten door kunnen , wordt een paleisje daar voor hen.
    Ach en wat maakt het uit daar bij jullie 1 kat meer of minder , scheelt vast ook tegen de muizen .
    Succes met alles .
    Groet .🙈👊👍🫣🙋‍♀️🙋‍♂️🖐

    • Hallo Antoinette,

      Pfff… ja de warmte. Het is hier vast een betere temperatuur dan bij jullie in het zuiden, ten minste wat ons betreft dan. Maar ook hier is het warm. Gelukkig koelt het in de avond en nacht lekker af. Als kat zou ik ook blij zijn met de stal als woning. Maar nu moeten we zenog gaan leren door het luik te gaan…..

  8. Reactie voor Martin ,
    Leuk om te lezen jou verhaal. Zo zie je maar dat soms “stoom en kokend water” toch echt helpen , al is het niet je ding .
    Succes met je nieuwe boor en verdere verbouwing ! 🤣.Bij Leroy zijn ze blij van die “lastige” vast houdende klant af te zijn en hem toch behouden te hebben.
    Groet . 🫣🙋‍♀️🙋‍♂️

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *