De Ontwikkeling Van Een Woede.

Introductie:

Ook ik heb een verhaal te vertellen voor de blog van Rob en Sol. Mijn naam is Martin en ben vijf jaar geleden verhuisd naar een dorpje net ten zuiden van Ourense. Na lange tijd in het onderwijs te hebben gewerkt, geniet ik nu van de rust, het mooie weer en de vriendelijkheid van de mensen hier. Ik ken Rob en Sol van de blog en we hebben elkaar inmiddels meerdere keren ontmoet onder het genot van een bakje koffie en de uitstekende taarten van Sol en Rob.

De titel van het verhaal:

Ik heb gekozen voor de titel: De ontwikkeling van een woede. Dit is ook een titel van een verhaal van de Rotterdamse schrijver Bob den Uyl, een meester in het vertellen van korte hilarische anekdotes, maar dit even terzijde. Het verhaal van Bob den Uyl gaat over een vriend van hem, die later geen vriend meer is, maar mijn verhaal gaat over een boormachine en Leroy Merlin (ja, dezelfde Leroy Merlin waar Rob en Sol regelmatig komen, en ik ook nog steeds)

Het verhaal: De ontwikkeling van een woede.

In juni 2021 zag ik bij de Leroy Merlin een aanbieding staan van een boormachine van het merk “DeWalt” , een goed merk, maar dit was een boormachine van 700 Watt en met een boorkop die geschikt is voor boortjes van maximaal 10 mm. Kortom, geen professioneel dingetje maar uitstekend geschikt voor de huis, tuin en keuken werkzaamheden.

In maart 2023 begaf echter het schroefgedeelte van mijn boorkop het. Het ging niet meer open of dicht. Op het bonnetje dat ik bewaard had, stond duidelijk dat ik een garantie had van twee jaar dus ik naar de Leroy Merlin.
De vriendelijke medewerkster van de klantenafdeling garandeerde mij dat de reparatie geen probleem was en dat de reparatie ongeveer twee weken zou duren, daarna zou ik een mailtje krijgen dat het apparaat klaar was en opgehaald kon worden.

Na zes weken echter nog geen mailtje of telefoontje. Reden voor mij om toch maar even langs te gaan bij de vriendelijke medewerkster. Na mijn vriendelijke beklag dat het toch wat lang duurde, snapte ze mij helemaal en werd er een andere, minder vriendelijke medewerkster, bijgehaald. “Nee meneer, u heeft een professionele boormachine gekocht, een echte DeWalt, en daar zit geen twee jaar garantie op, maar slechts één jaar”
Mijn antwoord (nog steeds beleefd) : “Nou mevrouw, op mijn kassabonnetje staat toch duidelijk dat ik twee jaar garantie heb en ik beschouw deze machine niet als professioneel, buiten dat, is mij dat niet verteld bij het afrekenen”
Onze argumenten gingen drie, vier keer over en weer en nadat ik dat zat was, vroeg ik haar om een leidinggevende te spreken. Die was op dit moment niet aanwezig (etenstijd/siësta?) maar zou mij dezelfde avond of uiterlijk morgenochtend terugbellen.

Helaas geen telefoontje van de leidinggevende. Ik dus twee dagen later weer terug naar de Leroy Merlin alwaar mijn vriendelijke medewerkster mij alweer zag aankomen. Ik haar het probleem weer uitgelegd dat ik teruggebeld zou worden, dat dat niet gebeurd was en dat ik nu toch wel een beetje boos aan het worden was. Zij snapte me volkomen. Na een telefoontje van haar kant naar, wat ik aannam, de leidinggevende was die mij zou terugbellen, kreeg ik te horen dat de boormachine toch gerepareerd zou worden en onder de garantie zou vallen.

En zowaar, drie weken later krijg ik een mailtje dat de boormachine gerepareerd was en klaar lag om opgehaald te worden.

Een dag later rij ik naar de Leroy Merlin om mijn boormachine gerepareerd en wel op te halen. Aangekomen bij de klantenservice neem ik mijn boormachine in ontvangst maar voordat ik wegloop, zeg ik de vriendelijke medewerkster dat ik nog even wil controleren of alles goed werkt. En …………Nee dus, de boorkop ging nog steeds niet open of dicht, er was niets mee gedaan. Terwijl de stoom uit mijn oren kwam, gaf ik dit op een minder prettige manier te kennen aan de vriendelijke medewerkster (vloeken en schelden is eigenlijk niet helemaal mijn ding, situaties daargelaten waarbij de hamer mijn duim raakt i.p.v. de spijker). Zij schatte gelukkig op dat moment de situatie goed in. Probeerde mij tot rust te manen (en een mogelijke ravage te voorkomen) en begon zeer verhit te bellen met haar baas, legde de situatie in 5 minuten uit. De baas kwam aanlopen en nam mijn boormachine mee. Terwijl ik nog steeds redelijk over mijn toeren was, kwam de baas na twee minuten terug met mijn “gerepareerde” en volgens hem goed functionerende boormachine. Een nieuwe dus!! Ha ha.