Als De IT Stress Om Je Hoofd Is Verdwenen

Om ongeveer met de woorden van Boudewijn de Groot te beginnen “Als de rook om je hoofd is verdwenen”, is voor mij “Als de IT stress om je hoofd is verdwenen”. Zat ik gister dus nog met de handen in het haar wat betreft de website die ik gebouwd heb, kan ik nu weer met een gerust hart ademhalen.

Vandaag net na 7 uur start ik mijn laptop op en krijg een mailtje binnen van John Hasper. Hij bied zijn hulp aan voor het bouwen van een website. Hij gebruikt daar voor een programma, een soortgelijk programma heb ik ook en daarvan weet ik hoe het werkt. Ik mail hem terug waar in ik vriendelijk bedank voor zijn aanbod. Een tijdje later word ik gebeld door een vriendelijke mevrouw van de Strato helpdesk. Zonder technische termen legt zij mij uit wat ik verkeerd gedaan heb. Ze vraagt me een vinkje om te zetten op mijn inlog pagina van Strato. Zij kan nu ook op mijn inlog pagina en past voor mij de dingen aan die ik verprutst heb. Hierna kan ik aan de slag. Ze verteld ook dat ik een back-up kan downloaden van de test website en dat ik die met een beetje mazel kan uploaden naar de live pagina. Ook haar bedank ik vriendelijk voor de hulp.

Ik ga aan de slag met uploaden. Ik moet verschillende plug-ins installeren die ik ook in de test site heb staan. Daarna ziet de site er min of meer het zelfde uit als de test site.

Ik moet de IT werkzaamheden staken want we moeten weer naar de bank! Gister heeft Sol namelijk een telefoontje gehad dat alles nu helemaal oké is met onze rekening. Wij naar Chantada. Bij de bank aan de balie krijgen we weet moeilijke blikken. Ook IT stress zeker? Nee, weer van alles niet goed met de gegevens. Weet kopieën maken van van alles. Na een uur zegt de bank medewerker dat het niet lukt. We kunnen wel betalen met de rekening, maar we moeten dus weer een keer terug. Nu we dan toch in Chantada zijn gaan we even naar een verfwinkel. We zijn het nog niet eens over de kleur van het plafond in de hal en excuseren ons dat we even in het Nederlands spreken. De man in de winkel wil helpen en probeert ons in het Engels verder te helpen. Als we een kleur gevonden hebben gaat hij deze mengen en laat weten dat het 10 minuten gaat duren. Prima, gaan wij aan de overkant even koffie drinken. Als we de verf hebben en nog wat andere dingen, moeten we nog even naar een Chinees. Daar gaan we weer met teveel naar buiten.

Thuis ga ik verder aan de website, alles gaat voorspoedig. Dan krijgt Sol telefoontjes van verschillende Zalandomannen dat ze pakjes voor ons achter laten bij de benzinepomp. Ze wil nu toch echt naar A Barrela voor de pakjes. Er is er ook een bij voor ons allebei. Een doos blijkt van mijn ouders af te komen. Voor Sol een houten kastje om te beschilderen, voor mij koffie van de Aldi, slagroom, drop en nog meer. Pa en ma bedankt!

Ik ga weer verder aan de website. en rond een uur of 8 heb ik alles werkend zoals ik de test website. Met andere woorden: Als je nu naar www.naargalicie.nl gaat kom je niet meer op de blog pagina maar op de website! Op de website van alles. Ga maar kijken! De website is ook normaal te zien op een telefoon, maar moet er bij zeggen dat op een PC of laptop het er wat mij betreft mooier uit ziet. kon je je van af gister niet meer abonneren op het blog, kan dat nu weer wel door je email adres achter te laten. Ons email adres is van af nu info@naargalicie.nl

www.naargalicie.nl ….en dan nu als de wiedeweerga op naar die website!

Mocht je de dagelijkse mail ineens niet ontvangen, kijk dan eens bij je SPAM mail. De mail komt van info@naargalicie.nl

2 reacties

    • Hoi Biddie,

      Leuk dat je er zo van geniet. Daar schrijf ik het allemaal voor. Vaker krijg ik zulke reacties van mensen die het iedere dag volgen. Gelukkig is het dan nu gelukt een reactie te schrijven. De site werkt nog niet helemaal tip top. Straks weer even verder… maar nu naar bed.

Reacties zijn gesloten.