Vandaag moeten we vroeg op. Voor mij is dat helemaal geen probleem. Voor de dragers van de naam Barros is dat het wel. De broer van Sol gaat weer en moeten op het station in Ourense af gaan zetten. Hij heeft de trein naar Santiago de Compostela om 10 voor 10. Om negen uur zouden we vertrekken, dat werd 10 minuten later. We waren op tijd maar door gedoe met een kaartjesautomaat op het station was de broer van Sol toch genoodzaakt een volgende trein te nemen. 

Daarna gaan moeten we nog wat zaken regelen in Ourense. Met de dure brandstof is het beter alles te plannen wat bijvoorbeeld in Ourense gedaan moet worden. Als eerste gaan we naar de DHL. De twee boeken die in Spanje blijven voor Mieke en Antoinette zijn verstuurd (dames, telefoonnummer wilde ze niet noteren, was niet nodig volgens de man). De man was een beetje kort door de bocht met alles, waarschijnlijk omdat wij aan de balie goed konden zien dat zijn vrouwelijke collega druk met Tiktok, Instagram en Whatsapp bezig was. Nadat alles met de pakje gedaan was moesten we naar het volgende adres in de zelfde straat. We moeten even met de Dacia naar de Renault. Al een tijdje hoor ik tijdens het sturen een vreemd geluid. Je hoord het vooral al je stilstaat maar is er tijdens het rijden ook. Ik heb het geluid opgenomen en mijn plan is te gaan vragen of er een monteur even naar het filmpje kan kijken/luisteren en dan kan zeggen of we beter een nieuwe auto kunnen kopen of dat het iets kleins is.

Ik meld me aan de balie en leg uit wat het probleem is. Er komt een monteur luisteren en bromt iets waar ik alleen olie van versta. De dame aan de balie vraagt of ik van ver moet komen. 30km zeg. Ze gaat bellen en zegt even later dat ik de auto ergens moet weg zetten en dan komt er zo iemand kijken. De auto staat waar die moet staan en er komt een monteur. Die kijkt onder de motorkap en zegt, ja olie en loopt weg en is even later terug met een flesje olie. Hij giet de olie in het reservoir van de stuurbekrachtiging en vraag me om even te kijken of het geluid er nog is. Het is weg, de monteur groet en loopt weg. Ik ga naar de balie vragen naar de rekening. Nu vinden wij een dagmenu goedkoop, maar olie bij de Renault is nog goedkoper! Als ik naar de rekening vraag zegt de dame dat ik maar moet bellen voor een afspraak als het geluid terugkomt. En de olie? Nee, is goed zo, zegt ze. Nou, heel erg bedankt! Moet natuurlijk even reclame maken, het gaat om deze Renault dealer/garage in Ourense.

Na de Renault moeten even bij de overburen zijn, de Leroy Merlin. We hebben niet veel nodig en zijn er ook zo weer weg. Daarna gaan we naar een verfwinkel waar ze voorstrijk zouden verkopen. Vorige keer kon de navigatie de locatie tot op 3 keer niet vinden. Nu wel, het is alleen een op een andere locatie. In de winkel vraag ik naar wat ik nodig heb. Ik heb het idee dat de vrouw in de winkel het etiket op begint te lezen. Ik snap er niets van. En hoeveel ik wil. Nou doe maar een klein beetje. Weer een heel verhaal en ik begin er steeds meer aan te twijfelen of dit wel is wat ik zoek. Ik koop een kilo, want het gaat per kilo, zegt ze. Als ik klaar ben in de winkel gaan we eerst even wat drinken op een terras vlak bij. Daarna moeten we op de terugweg nog even stoppen bij de Chinees.

Thuis gekomen gaat Sol en haar neef bekomen van alle spannende dingen die we meegemaakt hebben in Ourense. Ik ga aan een project beginnen waar ik al een tijdje geleden aan had willen beginnen. Ooit heb ik 2 wielen gekocht. Plan is met de wielen en een stevige palet een kar te maken. Als ik nu met de bosmaaier en jerrycan en nog wat spullen richting het bos ga of zo, en ik alles in de kruiwagen laad, dan verlies ik het meeste onderweg. Ik wil dus een platte kar die ik makkelijk achter me aan kan trekken met spullen er op. Na even wat werk is de kar klaar, helemaal gemaakt van hergebruikt materiaal, behalve de wielen dan. Het is een echte kringloopkar.

Dan nog even iets in de achtertuin doen voor Foskie Houdini. Zoal je hebt kunnen zien is die hond slim en weet te ontsnappen. Het plastic gaas is 50cm hoog. Daar ga ik nu verandering in brengen. Ik heb nog een ron staan van 1 meter hoog. En bij de Chinees heb ik haringen gekocht om het ook goed vast te kunnen zetten aan de grond. Morgen maar eens kijken of Foskie Houdini nu nog weet weg te komen.

9 reacties

  1. Hola,

    Ze zeggen altijd een goede planning is het halve werk dus inderdaad zoveel als mogelijk is in een keer doen zeker met die afstanden bij jullie.
    Dat de broer van Sol zijn trein miste zullen we maar zeggen dat dat in de 10 minuten vertraging van vertrek zat.
    De service van de Reanult/Dacia dealer in Ourense is werkelijk FENOMENAAL en verdiend minstens een 11. Zelf heb ik dat vorig jaar ook kunnen ervaren toen er een vreemde melding op mijn dasbord kwam te staan. Gelukkig is het met voldoende (olie)voeding opgelost zoals het lijkt en hoef je nog niet aan een andere auto te denken.
    Nu je andere (hogere) afscheiding geplaatst hebt ben ik benieuwd of Houdini ook daar een oplossing voor heeft.
    De kringloopkar vind ik helemaal het einde. Nu nog een motortje erop en je Freantractor is een bezienswaardigheid (denk om de snelheid dan).

    Houdoe

  2. Hallo een goedemorgen , vlg het DHL-bericht wordt het boek vandaag bezorgd , we wachten rustig af .
    Wat fijn dat het maar een kleine ingreep was voor je auto , dat bespaart je heel wat . Mooie service !!
    Wat een superkar heb je gemaakt , dat gaat idd beter zijn dan de kruiwagen .
    Wat Foskie betreft , haha het is een Spaans hondje en die klimmen er zo tegenop . Ik hoop voor je dat deze het niet doet en je nu een echte hondenren hebt waar ze veilig kunnen dollen .
    Fijne dag daar samen.
    Groet .🐕🐶👍👋🙋‍♂️🐶🐾

  3. Wat een service van die garage, gelukkig is het probleem opgelost. We zijn benieuwd wat houdini doet nu het de helft hoger is geworden. Ben ook erg benieuwd wanneer het boek binnenkomt. Nog een gezellige avond.

    • Hallo Mieke,

      Voor Foskie Houdini is het op het moment te warm om de tuin in te gaan. We lopen een rondje en weer naar binnen met die twee. IK weet niet wat de track and trace zegt over de bezorging, maar die man had het over 2 dagen.

Laat een antwoord achter aan Mieke MertensReactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *